Error

An Error Was Encountered

The action you have requested is not allowed.

Haber Detayı
16 Haziran 2020 - Salı 00:31
 
YEDİĞİ ETİN KEMİĞİ ÖLDÜRÜYORDU!
İstanbul’dan cenaze için Giresun’a gelen 48 yaşındaki İrfan Cin, yediği et yemeğindeki kemik yemek borusunu tıkayınca acil olarak hastaneye kaldırıldı.
Sağlık Haberi


İstanbul’dan cenaze için Giresun’a gelen 48 yaşındaki İrfan Cin, yediği et yemeğindeki kemik yemek borusunu tıkayınca acil olarak hastaneye kaldırıldı. Ancak tüm müdahalelere rağmen 4 cm büyüklüğündeki kemik yemek borusundan çıkarılamadı. Bunun üzerine Medical Park Ordu Hastanesi’ne sevk edilen hasta, burada yapılan müdahale sonunda sağlığına kavuştu.

Yakınının cenazesi için İstanbul’dan Giresun’a gelen 48 yaşındaki İrfan Cin, yediği et yemeğindeki fark edemediği kemik yüzünden neredeyse canından oluyordu. Yemekte boğazına takılan kemik sonrası nefes almakta güçlük çeken İrfan Cin, başvurduğu sağlık kuruluşunda gerçekleştirilen ilk müdahalenin ardından Medical Park Ordu Hastanesi’ne kaldırıldı.

Gastroenteroloji Uzmanı Doç. Dr. Fuat Ekiz, gerçekleştirdikleri tedaviyle İrfan Cin’in sağlığına kavuştuğunu belirterek hastalarına uyguladıkları tedavi sürecini şöyle anlattı:

“İstanbul’dan cenaze için gelen hastamız yemek sırasında aniden tıkanıp, boğuluyormuş gibi hmiş. Hemen en yakın sağlık kuruluşuna başvurmuş. Burada yapılan endoskopide yemek borusunun tam girişinde 4 cm’lik büyük bir kemik parçası tespit edilmiş. Bu kemik parçası çıkartılmaya çalışılmış fakat oldukça büyük bir kemik olduğu için çıkartılamamış. Daha sonra hasta bize yönlendirildi. Yaptığımız endoskopide yemek borusunun girişini tamamını tıkamış olan bu kemiğin aynı zamanda yemek borusunda hasara da sebebiyet verdiğini ve kanama yaptığını gözlemledik. Kemiği parçalayıp endoskopik yöntemlerle çıkartmaya çalıştık. Ardından bir balon yardımıyla yemek borusundan yukarı doğru ittik ve kemiği çıkarttık. Hastanın böylece büyük ve riskli bir ameliyattan kurtulmasını da sağlamış olduk. Eğer hasta bize erken başvurmasa ve kemik yemek borusunu delmiş olsaydı, hastayı birkaç gün içinde kaybedebilirdik. Çok şükür böyle bir durum yaşanmadı. Kendisini aynı gün içinde taburcu ettik. Hastamızın artık eskisi gibi yiyip içmesinde bir sıkıntı yok.”

Yenilen yemeklerin iyice çiğnemeden yutulmasının hayati tehlike yaratabileceği konusunda uyarıda da bulunan Doç. Dr. Fuat Ekiz, “Halkımız yemek yeme konusunda bilinçli olmalı ve iyice çiğnemeden ağzındaki gıdayı yutmamalı. Eğer boğazda böyle bir yutma sonrası batma hissi varsa, vakit kaybetmeden en kısa sürede en yakın sağlık kuruluşuna başvurmalı” dedi.

Kaynak: Editör:
 
Etiketler: YEDİĞİ, ETİN, KEMİĞİ, ÖLDÜRÜYORDU!,
Yorumlar
Ordu
Parçalı Bulutlu
Güncelleme: 03.07.2020
Bugün
20° - 28°
Cumartesi
20° - 29°
Pazar
23° - 29°
Ulusal Gazeteler
Ordu

Güncelleme: 02.07.2020
İmsak
02:54
Sabah
04:53
Öğle
12:37
İkindi
16:37
Akşam
20:12
Yatsı
22:02
Arşiv Arama
Süper Lig
Takımlar
P
Av
M
B
G
O
1
Başakşehir FK
60
0
3
9
17
29
2
Trabzonspor
58
0
3
10
16
29
3
Sivasspor
53
0
6
8
15
29
4
Galatasaray
52
0
5
10
14
29
5
Beşiktaş
50
0
9
5
15
29
6
Fenerbahçe
46
0
9
7
13
29
7
Alanyaspor
45
0
8
9
12
29
8
Göztepe
38
0
11
8
10
29
9
Antalyaspor
37
0
10
10
9
29
10
Kasımpaşa
35
0
14
5
10
29
11
Gaziantep FK
35
0
10
11
8
29
12
Denizlispor
32
0
13
8
8
29
13
Gençlerbirliği
31
0
14
7
8
29
14
Çaykur Rizespor
29
0
16
5
8
29
15
Yeni Malatyaspor
28
0
15
7
7
29
16
Kayserispor
28
0
15
7
7
29
17
Konyaspor
27
0
12
12
5
29
18
MKE Ankaragücü
25
0
14
10
5
29
Haber Yazılımı